2012. december 8., szombat

Compaq Presario 5000 új életre keltve

Minap, a heti szemét elvitel során a kukák mellé kidobva egy számítógépre lettem figyelmes. Mivel láttam, hogy két optikai meghajtó, és videokártya van benne, gondoltam hazaviszem és letesztelem. A ház koszos volt, verte az eső, illetve a hó.
Otthon kiszárítottam, kitakarítottam, és a házon lévő adatok alapján beazonosítottam, hogy egy Pentium 3-s Compaq Presario 5000-s gépről van szó.






Paraméterei: 900 MHz AMD Athlon processzor, 64 MB-s Hercules 3D Prophet 4500 AGP videokártya. A három SDRAM helyen 2 db 64 MB-s és 1 db 128 MB-s RAM, 1 db CD Író/olvasó és 1 db DVD olvasó, 20 GB HDD, integrált hangkártya, PCI-s FAX/DATA modem.

Monitorra rákötöttem, se kép se hang. Kis próbálgatás (na jó három nap próbálgatás) után rájöttem, hogy a 2 db 64 MB-s RAM volt a ludas a nem indulásban, mert ha csak a 128 MB-s modult hagytam benne szépen beindult.

Ezek után már csak op. rendszer kellett rá, és már lehet is szörfölni a neten.

Nem tudom láttatok-e már ilyen Compaq házat, de hihetetlenül egyszerűen, csavarok nélkül lehet benne az optikai meghajtókat, illetve a floppíkat (2 db hely, egyikben benne volt a kis lemez meghajtó) cserélni. A ház burkolata is csavarok nélkül rögzített. Az előlap alsó részén egy lehajtható rekesz alatt 4 CD/DVD fogadására alkalmas tartó van.

Nem is értem, hogy ilyen remekbe szabott házat miért nem lát sűrűbben a szegény egyszerű felhasználó.  

Lehet kicsit furcsának tűnhet, de örömmel tölt el, hogy egy jó kis gépet sikerült megmentenem az enyészettől.

Terveim szerint kerül rá egy kis erőforrás igényű Linux operációs rendszer, és így még a mindennapi internetezésre tökéletesen meg fog felelni, még egy jó darabig.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése